Nieuws

De Nationale Veiligheidsraad heeft bevestigd dat er vanaf 18 mei weer in de buitenlucht mag worden gesport (lees getraind – zonder fysiek contact). Maar wel met strikte regels waar IEDEREEN zich aan moet houden, anders zitten we zo weer terug thuis voor de buis!
De uitgebreide regels van de Vlaamse hockeyliga vind je hier terug.

Voor de praktische organisatie en opvolging van de richtlijnen hebben we jullie, ouders, nodig.
We zijn op zoek naar minstens 4 assistentie-ouders per trainingsblok:

  • hoofdverantwoordelijke
  • ploegverantwoordelijke (per ploeg)
  • parkingverantwoordelijke
  • EHBO-verantwoordelijke 

Idealiter zou de hoofdverantwoordelijke en de parkingverantwoordelijke 2 blokken voor zijn rekening moeten nemen.
De ouders die één van deze taken op zich willen nemen kunnen zich aanmelden met dit inschrijvingsformulier.

De sportcel heeft een aangepast trainingsrooster opgesteld zodanig dat elke jeugdploeg 1 training per week heeft. De oefeningen zijn aangepast, met respect voor de social distancing (geen wedstrijdjes).

Hierbij de basisregels, naast de nog de belangrijkste regel: blijf thuis als je je ziek voelt of koorts hebt.

  • handen ontsmetten thuis en op de club;
  • in trainingskledij naar en van de club;
  • thuis douchen;
  • AFSTAND RESPECTEREN: social distancing 1,5m buiten het veld, en sportieve distancing 5m op het veld;
  • de aangegeven looplijnen respecteren;
  • geen fysiek contact;
  • alleen je eigen trainingsspullen (stick, bitje, drinkfles) mee en niets lenen of aanraken van een ander;
  • 20 min. voor dat de training wordt je door je ouders op de parking afgezet. 

Bekijk ook onze instructiefilmpje met de duidelijke richtlijnen.

SCHRIJF JE IN:
We vragen ook om zich in te schrijven min. 72 uur voor dat de training begint via dit inschrijvingsformulier.
De training is niet verplicht. Het is aan de ouder om te beslissen om zijn kind al dan niet in te schrijven.

Opgelet: enkel als er voldoende vrijwilligers en deelnemers zijn gaat de training door.

 

Heb je nog vraag, aarzel niet om Michel Van den Boer te contacteren (michel@hockeybrugge.be).

 

Veel plezier met de trainingen!

 

Om het dagelijks bestuur te ondersteunen zijn wij op zoek naar een administratieve duizendpoot die zelfstandig en proactief de administratieve taken van onze sportclub op zich kan nemen

De functie in het kort:

Als coördinator administratie heb je een divers takenpakket. Je beheert alle administratieve processen binnen de club: ledenadministratie, incl. de administratie gerelateerd aan programmatie van de trainingen, stages en wedstrijden personeelsadministratie, financiële administratie.
Via ons beheersysteem (Twizzit) doe je de nodige registraties. Je bent het aanspreekpunt voor onze leden met (administratieve) vragen. Je werkt nauw samen met de leden van dagelijks bestuur.

Gevraagde profiel:

  • Je kan zelfstandig werken en leert snel bij.
  • Je hebt goede kennis van de Officepakketten (Word en Excel), kennis van social media is een pluspunt.
  • Je werkt nauwkeurig, je bent stressbestendig en past je snel aan aan veranderende omstandigheden.
    Als er iets niet goed zit pik je dit snel op en kom je met de nodige oplossingen.
  • Je hebt voldoende kennis van Frans en Engels om buitenlandse ploegen en trainers  te woord te staan.
  • Je hebt ervaring in het werken met vrijwilligers en werkt graag op een participatieve manier.
  • Je bent bereid om in het weekend te werken en de handen uit de mouwen te steken.

Uurrooster:

Aantal uren per week 19u (halftijdse tewerkstelling), met flexibiliteit voor inplanning van de uren.
Afhankelijk van de noodwendigheden zal gevraagd worden voor extra aanwezigheid op bepaalde dagen tijdens het seizoen.

Je bent steeds aanwezig op de club op de volgende dagen waarop de trainingen doorgaan:

  • woensdagnamiddag van 13h30 tem 19h00
  • vrijdagavond van 16h30 tem 19h00
  • zaterdag van 8h30 tem 16h30 (Dit varieert, afhankelijk van de geplande wedstrijden).
  • minstens 1ste dag van de stage en laatste dag van de stage.

Indien je aanwezigheid niet nodig is op de club, kan je van thuis of een andere plaats werken.

Aanbod:

We bieden je een deeltijdse job met een vast contract conform PC 329.01 of op zelfstandige basis.
Periode indiensttreding: vanaf 1 augustus 2020. Juiste startdatum is bespreekbaar.

Solliciteren:

Stuur je cv, met een motivatie, per mail op naar communicatie@hockeybrugge.be.
Contactpersoon: Caroline Rossel - Emmanuelle Bernolet

De Nationale Veiligheidsraad heeft woensdag 15 april de verlenging van de sanitaire en sociale maatregelen aangekondigd, alsook nieuwe maatregelen om de verspreiding van het COVID-19 virus tegen te gaan. Naar aanleiding hiervan is de Raad van Bestuur van de Koninklijke Belgische Hockey Bond, met akkoord van z’n vertegenwoordigers van de liga’s, van mening dat de mogelijkheden om nog voor de zomer de hockeycompetities opnieuw op te starten, zwaar in het gedrang zijn gekomen. Daarom werd er besloten om alle hockeykampioenschappen stop te zetten, zoals reeds het geval was voor de Belgian League en College League competities.

De competities in Open League, Heren Lagere, (Junior) Masters, (Junior) Ladies, Gents en alle Jeugdcompetities worden definitief stopgezet. Hieronder een omschrijving van de procedures die het einde van deze kampioenschappen regelen: 

  • Voor de categorieën Junior Masters, Masters 2 en alle jeugdcategorieën, worden de klassementen vastgelegd na de wedstrijden van de eerste ronde;
  • Voor de categorieën Open League, Heren Lagere, Masters Ere, Masters 1, Junior Ladies, Ladies en Gents, worden de klassementen vastgelegd na de heenwedstrijden;
  • De promotie- en degradatiemodaliteiten zullen ten laatste donderdag 30/04 gecommuniceerd worden.

 

Als club nemen we onze verantwoordelijkheid en volgen we de opgelegde restricties van de regering, Sport Vlaanderen en de KBHB. 
Daarom hebben we beslist om ons clubhuis en velden gesloten te houden tot minstens 31 maart 2020 19 april 2020.

Toch merken we dat sommige mensen nog steeds langskomen om te hockeyen op onze velden. Wij vragen u nogmaals met aandrang om de eenvoudige instructie te respecteren en niet te komen.

Lees ook de richtlijnen op de site van de hockeybond.

 

Laten we in mei allen samen zorgen voor een uitzinnige Belgische rode sfeer, die onze teams zal helpen boven zichzelf uit te stijgen!

 

Programma via www.fihproleague.be/en/program/

Tickets via www.fihproleague.be/en/tickets/ en dan ‘bestel met clubcode: 601'

Voor alle tickets gekocht met onze clubcode ontvangt de KHC Brugge een kick-back van 10%.

We hechten veel belang aan sportiviteit en fairplay, dit zowel op als naast het veld.

Respect voor tegenstander en scheidsrechter zit in het DNA van de hockey sport! Denk hier aan bij het aanmoedigen van de spelertjes.

 

">

 

 

We volgen de situatie tgv de Corona-maatregelen op de voet en na lang twijfelen, hebben we beslist om onze G-happening te annuleren.
 
Daarbij vertegenwoordigt onze doelgroep een nog kwetsbaardere populatie die ons nog meer verplicht tot voorzichtigheid. De gezondheid van ons allen blijft echter prioritair. 

  • Onze G-hockeywerking bestaat 5 jaar!

In 2014 hadden we met een aantal bestuursleden de ambitie om de hockey toegankelijk te maken voor zoveel mogelijk mensen en zijn we begonnen met de nodige contacten te leggen.

In 2015 zijn dan de 1ste trainingen van start gegaan.
Nu zijn we 5 jaar verder en willen we dat samen met jullie vieren.

Op zondag 26 april 2020 organiseren we een G-hockey happening!
Hierbij nodigen we de andere G-hockeyploegen voor clinics en wedstrijdjes en eindigen we met een lekkere hap.

Programma

  • onthaal 10h - 10h30
  • clinics 10h30 - 11h30                       
  • pauze 11h30 - 12h                       
  • wedstrijd 12h - 13h                     
  • Lunch met dessertbuffet vanaf 13h

deelnameprijs

  • 10 euro per deelnemer (ter plaatse te betalen) voor de G-hockeyer en max. 2 begeleiders per club (incl. lunch en dessertbuffet).
  • 8 euro voor anderen indien ze deelnemen aan de lunch met dessertbuffet.

Inschrijven via het inschrijvingsformulier.


Wil je meehelpen met de organisatie van deze leuke dag?
Neem dan contact op met Emmanuelle Bernolet (ghockey@hockeybrugge.be).

 

OPGELET: DE INSCHRIJVINGEN EN VOORWAARDEN VOOR DEELNAME AAN DE STAGE WORDEN  HERBEKEKEN IN FUNCTIE VAN DE OPGELEGDE MAATREGELEN DOOR DE NATIONALE VEILIGHEIDSRAAD IFV DE CORONACRISIS!

INSCHRIJVEN IS MOMENTEEL NIET MOGELIJK.

Wil je hockey leren spelen?
Wil je je hockeyskills verbeteren?

Schrijf je dan snel in voor onze zomerstage 2020!
Inschrijvingsformulier

De KHCB-zomerstage gaat door van maandag 24 augustus tot en met vrijdag 28 augustus 2020.

Inschrijvingsgeld: 160 euro voor niet-leden en 150 euro voor leden van KHCB.

Opgelet: het aantal plaatsen is beperkt tot max. 150 deelnemers, waarbij rekening gehouden wordt met een evenwichtige verdeling in de verschillende leeftijdscategorieën.

BINNENKORT

OVER KHC BRUGGE

Sinds haar ontstaan in 1927 is de KHCB een vereniging geweest die de familiewaarden en de fairplay hoog in het vaandel hield. Vandaag, met meer dan 650 leden, behouden we diezelfde filosofie.

Sport, en meer nog ploegsport, is het middel om zich als mens te ontplooien, sociale vaardigheden te ontwikkelen en een gezonde ambitie te kweken. Mens sana in corpore sano. Vanaf de leeftijd van 5 jaar zijn alle leden van het gezin bij ons welkom als lid. Wij proberen voor iedereen een ploeg te vinden naar zijn/haar niveau zodat ieder het plezier ontdekt van in groep te streven naar een eerbaar resultaat. Inzet en houding zijn belangrijker dan het resultaat.

Als grootste hockeyclub van West-Vlaanderen hebben we de plicht onze sport in onze provincie op een hoger niveau te tillen. Dankzij de aanleg van een tweede veld zullen er meer en betere trainingen kunnen gegeven worden. Dankzij het groot aantal jeugdleden kunnen we in alle categorieën ploegen van verschillend niveau opstellen: competitiegerichte ploegen en recreatieve ploegen.

Op termijn zijn onze sportieve ambities niet min: vanaf de U11 zowel in jongens als meisjes aantreden met een ploeg in Nationale 1. Voor onze seniorenploegen (Dames 1 en Heren 1) moet Nationale 1 eveneens haalbaar zijn.

 Talloze nevenactiviteiten moeten de sociale contacten en de cohesie tussen de leden bevorderen. Belangrijk is dat alle leden zich welkom en gewaardeerd voelen.

Marc Faict - Voorzitter

© 2019, website powered by Twizzit.com